woensdag 11 april 2012

15de Prestoloop

ICHTEGEM

De Prestoloop speelt zich af net ten zuidoosten van het centrum van Ichtegem. Vier ronden van 2,6 km gaan van COC De Ster langs het sportcomplex en (bijna) langs de kerk terug naar het vertrekpunt. Deze loop is de derde manche van het Scott 2 Run criterium; voorheen gekend als het Houtlandcriterium.

09/04/2012
Het was redelijk onstuimig weer op deze Paasmaandag: nat met een vrij krachtige zuidwestenwind bij negen graden. Opnieuw stemde ik mijn koers wat af op een groepje om op het stuk tegenwind wat beschut te lopen. Het gevolg was dat ik op het einde van de tweede ronde het tempo wat moest laten zakken, de derde ronde diende te recupereren om me tijdens de laatste ronde vast te bijten in het zog van het groepje dat me ingehaald had.
Het was niet de ideale opbouw van een wedstrijd, maar ik heb wel meer dan 13 per uur gelopen en dat betekent: doel bereikt!
Ik heb trouwens een criteriumnummer aangevraagd - nummer 5354 - met de bedoeling zeven wedstrijden af te leggen en opgenomen te worden in het eindklassement. Omdat ik een halve maand werkzaam was in het zuidwesten van Frankrijk (Landes) heb ik aan de eerste twee wedstrijden niet kunnen deelnemen.

168° op 281 deelnemers____10,5km in 48:01_____04:34 min/km____13,120 km/Hr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten