woensdag 31 januari 2018

3de Donkmeerloop

OVERMERE-DONK

Deze jonge loop bezit het mooie parkoers van het Donkmeer en Nieuwdonk. De ondergrond is afwisselend asfalt en grind. Alle geplogenheden vinden plaats aan de Festivalhal. Er kan gekozen worden tussen de zes, twaalf km en de halve marathon.

01/11/2017
Het gezinnetje was volledig van de partij vandaag. Het weer was fantastisch, de zon scheen overvloedig. Het zorgde er voor dat vele daginschrijvingen zich manifesteerden. Wij waren aan de heel late kant. Zodoende waren er door de toeloop borstnummers en registratiechips te weinig om iedereen te voorzien. Men deelde me dan maar mee dat ik in het zwart kon meedoen. Ik zou niet in de officiĆ«le uitslag voorkomen.
Al bij al liet ik het niet te veel aan mijn hart komen. Ik repte me naar de startzone en stak van wal. Alain, Jean-Marie en Tamara - met haas - waren van onze ploeg tevens present.
Ondertussen weet ik al wat een halve marathon inhoud. Ik trachtte gedoseerd en toch rap te starten, hetgeen me aardig lukte. Mijn kilometertijden lagen mede door tempowerk van de haas van Tamara quasi steeds onder de 04:30.

Na twee derde koers moest Tamara plots wat vertragen. Ikzelf zat vervolgens bij een duo dat op den duur ook verbrokkelde. De laatste lastige kilometers was het weer op karakter te doen om de kilometertijden op peil te houden. Enkel de achttiende kilometer gaf ik lichtjes toe, maar al bij al hield ik stand op de energievretende paden. Ik eindigde zowat 120ste op 750 amper een minuut boven mijn PR dat op straat gelopen werd. Ik ervaarde dit als een voltreffer en een deugddoende afsluiter van een seizoen met dikke gemiddelden.

https://connect.garmin.com/modern/activity/2258823493

Geen opmerkingen:

Een reactie posten