maandag 10 juli 2017

Strandloop Zeebrugge 2017

ZEEBRUGGE

De traditionele eerste strandloop aan de Westvlaamse kust is degene van mijn hometown Brugge in Zeebrugge. Het idee is hetzelfde, maar de omloop is toch wat veranderd. Er wordt heen en weer gelopen in een L-vorm op de Sint-Georges-Day-wandeling en op het strand, wat de zand- en verharde kilometers in evenwicht brengt.

07/07/2017
Het was wederom prachtig weder, misschien iets te warm. Na een valse start veroorzaakt door een fluitsignaal van de organisatie konden we dan toch van start. Het was zaak niet te rap te starten. De eerste km ging toch in 04:00, maar dan werd er toch wat verstandiger ingedeeld. De eerste beurt op het strand ging ik al diep. Bij het verlaten van het strand - met de obligate helling - blies ik al uit fors het afzien over de dijk uit.
De overgang naar op het verharde lopen ging niet vlot. Ik liet een tiental meter op lopers die in de buurt liepen. Ik kon ze in het afzinkje naar de promenade die richting zee liep toch weer dichten. Niet lang nadien viel alles toch weer uit elkaar. Het was ieder voor zich nu.
Zo economisch mogelijk schreed ik over het zand, de zo goed mogelijk te belopen oppervlakjes uitkienend. Slechts één zandstuiver haalde me nog in. Iedereen zat blijkbaar nogal kapot op het moment zelf, maar achteraf was de tevredenheid en de gezellige babbel met Saïda tijdens het loslopen er niet minder om.

52ste op 209 deelnemers___________10,3 km in 47:49
https://connect.garmin.com/modern/activity/1840972898

Geen opmerkingen:

Een reactie posten