maandag 17 juli 2017

1ste De Feyter Recycling Zomerloop 2017

IJZENDIJKE

De zomerloopjes in het West-Zeeuwsch-Vlaamsche zijn een begrip in deze uithoek bij de zee. Vroeger had men er vijf onder de noemer 'Zomerloop', voorafgegaan door deze Boulevardloop - die al aan zijn negenendertigste editie toe is. Heden wordt de Ijzendijkse wedstrijd ook als zomerloop gecatalogeerd om nu dus aan - juist - zes Zomerlopen te komen (what's in the name). Het enige conceptuele verschil is dat het startuur om half acht is en niet om tien voor acht 's avonds.
De inschrijvingen gebeuren achterin Café Hofzicht. Douchen kan men zelfs in de gymnastiekzaal die in het verlengde van de achterkant van het café te bereiken is.
De toer zelf is verrassend afwisselend. Het bochtige parkoers varieert van asfalt, naar klinkers, kasseien op de Molenberg, grind, keitjes, gras en schelpjes.

11/07/2017
In extremis belde mijn pa mij op met de melding dat hij wel goesting had om naar het onbekende 'Iezendieke' mee te gaan. Zo gezegd zo gedaan stonden we er aan de start, waar ik de lange en mijn vader de middenafstand zouden voltrekken.
Omdat het onbekend terrein was, schikte ik de eerste ronde de kat uit de boom te kijken. Na 500m liet ik me toch verleiden mee te gaan in een groepje. De verschillende ondergronden maakten het niet te onderschatten. Na één ronde zocht ik mijn eigen tempo. Mijn wat vermoeide kuiten herstelden zich in de loop van de tweede ronde, zodat de tweede helft van de koers toch tamelijk vlot tempo kon worden gehouden. Het gemiddelde was goed; het gevoel achteraf happy. Na een drankje en een hapje waren we om elf uur terug thuis.


Aanschuiven aan het zitschilderij vlakbij Café Hofzicht


David: 26ste op 69 deelnemers_____________9,6 km in 41:12____________04:18min/km
Karl:   41ste op 55 deelnemers_____________6,4km in 34:46_____________05:26min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1855163476 (horloge rapper plat dan gepeinsd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten