zondag 25 augustus 2013

7de Wingense Stratenloop

WINGENE

De omloop, die aan het horen vernieuwd is, ligt ten noorden van de dorpskern van Wingene. Vooreerst wordt er over de paadjes, langs de sportvelden en de vijvers doorheen het sportpark gekronkeld. Dan snijdt men de landelijke omliggende straten met daarin een kort licht hellend stukje aan. Eén ronde bedraagt iets meer dan 3700 meter.
Het middelpunt van het gebeuren is het recente sportcomplex De Tuimelaar.

24/08/2013
Omdat ik op deze zaterdag moest werken, kwam enkel deze avondloop in aanmerking om aan deel te nemen op deze in Noord West-Vlaanderen drukst bezette wedstrijddag van het jaar. Het weer was ideaal: de ganse dag waren moessonregens neergeklaterd. Nu dat het des avonds droog geworden was, voorzag de zuurstofrijke lucht ons van veel asem.
Exact honderd deelnemers daagden op voor de hoofdwedstrijd. Na een nauwe start vond iedereen snel zijn plek. De eerste twee ronden gingen snel. Na twee kilometer liep ik samen met Lieze Eecloo. We dichtten een kloof naar een voorliggend trio. Met z'n vijven liepen we het gat toe naar een volgend duo. Na deze samensmelting viel het groepje uiteen. Ik volgde de eerste drie.
Ons gemiddelde was veertien per uur; normaal iets te rap voor mij. Na acht kilometer liet ik los en m'n tempo zakte een beetje naar dertien per uur. Al bij al viel ik dus - zoals in De Ginste - niet geheel plat en kan ik dus niet ontevreden zijn met deze race.
Volgende woensdag ga ik al opnieuw aan de bak op het vliegveld van Koksijde.

40ste op 100 deelnemers_______11,2km in 48:36_______13,8km/uur
http://connect.garmin.com/activity/364589462

Geen opmerkingen:

Een reactie posten