zondag 26 mei 2013

34ste Dwars Door Brussel

BRUSSEL

De 20km door Brussel is de grootste loopwedstrijd van het land. De start is in het Jubelpark.
Daarna gaat het grofweg door de Wetstraat, langs het Warandepark, het Paleis van Laken, de Regentschapsstraat, het Justitiepaleis en de Congreskolom door de tunnels van de Louizalaan. Daarna begeeft de omloop zich door het groenere zuiden van de stad, onder meer door het TerkamerenbosHertoginnedal en het Woluwepark om via de klimmende Tervurenlaan de Triomfboog en eindmeet te bereiken.
26/05/2013
Om zeven uur nam ik de trein in Brugge om samen met lotgenoot Mackie, die in Oostende was opgestapt, deze tocht te ondernemen.  Om half negen stipt kwamen we aan in de KMS. Daar konden we ons borstnummer en ons gelegenheidslooptruitje van Jartazi ophalen. Deze werden ons aangeboden door onze werkgever, waarvoor dank. Na een heuse wachttijd waren we een uurtje later weer buiten en begaven we ons naar de start.
Iets na tienen werd onze Box 2 op gang geschoten. De matten waren aan de uitgang van het park gelegd. Zodoende waren we al in looppas toen we de registratiematten overschreden en waren er geen opstoppingen. Dat was een goeie zaak. Enkel Box 1 was met een referentietijd ingedeeld en daardoor was het binst het eerste half uur wat uitwijken voor tragere lopers.
Het was aangenaam loopweer. Ik schat een tien graden, weinig wind, droog en bewolkt. In de tunnels was het wel puffen. Ik moest soms m'n lach inhouden hoe ik zag dat er sommigen ingeduffeld waren, alsof het putje winter was. Eén laag was voldoende. De muzikale omkadering was altijd aangenaam om te horen en veel supporters gaven het beste van zichzelf.
Aan de Isostarstand na negen km scheidden Mackies pad en het mijne zich. De bergaf lanceerde mij. Ik had tot dan toe nog geen kracht verspeeld. Na 10 km kwam ik door in 46+ minuten. Het ging zeer vlot. De kilometers vlogen voorbij en nog steeds haalde ik veel volk in. Ondertussen haalde een andere collega, Ruben Huylebroeck, me in. We liepen enkele kilometer samen en babbelden nog wat af. Ik had geen kwaaltjes.
Expres had ik nog wat power overgelaten voor de - naar verluid - bevreesde twee laatste kilometer, die sterk klom, aan te kunnen. De steile helling bleek 'maar' één km lang. Dik in orde verscheen ik dus boven en kon er nog een snelle laatste anderhalve km tegen smijten om comfortabel in 95' te finishen. Mackie bleef ook schoon onder de honderd. Hij deed er 98' over. Na een verkwikkende douche en nog een terrasje aan de Merode (Carpe Diem) vervoegden we metro -en treingewijs tevreden en voldaan onze heimat.

4915 op 37244 deelnemers______20 km in 01:35:24______12,83km/uur
http://connect.garmin.com/activity/318258001
Mackie: http://connect.garmin.com/activity/318283289
Verslag op de site van de werkgever




Geen opmerkingen:

Een reactie posten