donderdag 9 mei 2013

21ste Permekeloop


JABBEKE

De bochtige omloop is volledig hertekend na de ingebruikname van het gloednieuwe vrijetijdscentrum Vlamingveld in de gelijknamige industriezone. Ze loopt over smalle wegen, asfalten paadjes, een grasstrook en door een fietserstunnel geprangd tussen de E40 en de Gistelse Steenweg. De ronde wordt vier maal afgelegd en passeert het Bogaertstadion, het Klein Strand en hotel Haeneveld.

08/05/2013
M'n vader deed nog eens een wedstrijdje mee. Hij zou met z'n joggingclub De Beisbroeklopers samen lopen. Het was optimaal loopweer met een zwakke wind en een vijftiental graden. De regen die 's namiddags was gevallen zorgde voor een zuurstofrijke lucht.
Om twintig voor acht werd het startsein gegeven. Ik startte op m'n tempo van gewoonlijk, maar na twee km voelden m'n benen toch niet zo fris aan. Ik trachtte toch zo goed mogelijk de tred te behouden. Ik liet de lopers die me inhaalden al na maximaal een halve ronde los. Een mogelijke reden hiervoor was dat ik bij een bijeenkomst op m'n werk 's middags een aperitief en twee glazen wijn bij het middagmaal had gedronken.
M'n pa deed er 50' over na een rustige start en eindigde op de 227ste plaats.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten