zondag 21 oktober 2012

Massajogging De Olifant 2012

OOSTENDE

Twee ronden door het Maria-Hendrikapark met start en aankomst aan de stadsschool Ernest Van Glabbeke.

20/10/2012
Het was regenachtig op deze zondagnamiddag. Een zwakke wind en 14° C zorgden voor ideale loopomstandigheden. De ondergrond van de paden in het park was wel verhard, maar aan de zijkanten lag het er soms wel een beetje vettig bij.
De werkzaamheden die vorig jaar de start en aankomst in het park zelf lieten doorgaan, waren verder opgeschoven in de wijk. De straten rond de voornoemde school waren afgewerkt. Zodoende was de afstand opnieuw een goeie tien kilometer.

Ik stond redelijk achteraan bij de start. De kleine lokale ronde was juist lang genoeg om het pak een beetje uit elkaar te rekken voordat we het park indoken. Het was lastig lopen. De ondergrond en de hoogteverschillen verplichtten me niet te woekeren met de krachten. De kilometertijden schommelden rond de 04:45. Het was moeilijk de medelopers van m'n groepje te volgen.

De meesten liepen op den duur enkele meters voor me uit. Ik was vier keer gaan lopen deze week; dat minder frisse gevoel werd ik gewaar. Na twee derde van de wedstrijd kwam ik er meer door en liet ik ze zonder echt te versnellen toch nog achter mij. Een teken dat de conditie goed zit. Ik klokte af op exact 45'.

117° op 314 delnemers___________________________10 km in 45:02

Doorkomst na de kleine plaatselijke ronde



Na ronde 2
Na ronde 1



Geen opmerkingen:

Een reactie posten