zondag 28 augustus 2011

22ste Dwars Door Keiem

KEIEM

De afsluitende manche van het Houtlandcriterium. Het parkoers,  met start en aankomst aan de Sint-Niklaaskerk, is in de vorm van een langwerpige acht dat drie maal wordt afgelegd. Inschrijving en prijdeling vinden plaats in café De Kroeg.

27/08/2011
Na m'n bevoorradingswerkzaamheden op de wandeltocht Vierdaagse van de Ijzer had ik de tijd om deel te nemen aan de 22e Dwars Door Keiem. Tussen de buien door was het al bij al mooi weer gedurende de wedstrijd zelf.
Mede door de goeie tijd van op de strandloop in Heist wou ik onder de vijftig minuten lopen en een gemiddelde van dertien kilometer per uur bewerkstelligen. Dit optimisme zorgde ervoor dat ik te rap startte. Na vier km bekocht ik dat een beetje en de rest van de loop legde ik wat trager af met het nodige afzien erbij. Een dozijn lopers haalde me nog in.
Desalnietemin dook ik toch onder de vooropgestelde tijd. Het was toch al lang geleden dat ik m'n race niet progressief heb kunnen opbouwen. We zien wel in september als ik het juiste evenwicht terugvind tussen een vlotte start en het volhouden ervan. Hoewel, de verbouwingen dienen zich aan en de kostbare tijd zal daar wel grotendeels in kruipen.

121° op 202 deelnemers_______10,8km in 49:13_______13,166 km/Hr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten